Tuesday, April 7, 2009

Rawatan Buah Pinggang [ Buat Dialysis Atau Tidak ]


Penyakit Buah Pinggang

Renal Failure

Nephrotic Syndrome

Nephritis


Apa pun sebutan, penyakit buah pinggang kini menjadi ketakutan pada semua lapisan masyarakat. Semakin hari semakin ramai 'pengidap penyakit buah pinggang' dan semakin ramai pula harus menjalani diaylsis [ cuci buah piggang] dengan mesin dialysis 3 hari sekali , sekali dialysis memakan masa 3 jam.

Sekarang kita tidak mempunyai banyak pilihan jika sudah 'terkena' penyakit ini, kita harus menerima realiti bahawa kita harus berdepan dengan 'dialysis'.

Jika penyakit buah pinggang sudah teruk dialysis adalah jalan terakhir untuk menyelamatkan nyawa manusia , kalau tidak 'adat kata' kematian menunggu.

Adakah Pilihan jika kita tidak mahu dialysis ?

Itu satu lagi cabaran kita, kita harus juga berhadapan risiko untuk merawat secara alternatif, umpamanya melalui rawatan homeopati atau akupunktur. Ini sahaja dua cara perubatan yang telah banyak dilakukan penyelidikan 'Evidance Based Therapy' tentang penyakit buah pinggang. Lihat Buku Kajian & Penyelidikan dari buku ' Materia Medica Homeopathy, Therapeutic Hints, Repertory, Chronic Disease, Miracle of Healing, dll ' hasil kajian Dr Nash USA, Dr Jousset France Dr Kent USA, Dr Close, UK, Dr Bennet Belgium dan Dr Samuel Hahnemann sendiri dari Germany.

Begitu juga kajian dan penyelidikan yang dilakukna di hospital-hospital di Negeri China yang banyak merawat kes-kes buah pinggang dengan rawatan akupunktur hingga berjaya. Sila goggle dalam yahoo anda akan jumpa kaedah rawatan ini

Kajian oleh Dr Nik Omar di Malaysia
Kami telah menjalankan kajian dan penyelidikan untuk merawat kes-kes buah pinggang ini sejak 20 tahun yang silam baik di Kelantan mahupun di Kuala Lumpur. Ada yang berjaya dan ada yang gagal. Yang berjaya dirawat adalah tergulong daripada orang-orang yang baru kena penyakit ini. tetapi yang gagal kebanyakannya terdiri dari pesakit-pesakit yang telah kronik, orang kata stage 4, stage yang 'hopeless'.

Rekod Penyembuhan Menajubkan: Pesakit kami dari Australia, namanya Dr M.H yang disahkan penyakit buah pinggang serta hepatitis yang kronik. Creatinenya begitu tinggi dan tidak pernah turun walaupun makan ubat selama 2 tahun di Australia. Kata doktor di Australia, " You have no hope to live longer, we have no more medicine for you"

Nah ! doktor tua ini hampir mati, bila mendengar doktor muda di Negeri asalnya menyatakan dia hanya menunggu saat kematiannya.

Dia mencari dalam internet dan jumpa Prof Nik Omar, terus dia terbang ke Malaysia dan mendapatkan rawatan dengan kami. Amat menajubkan setelah enam bulan makan ubat homeopati, creatine level dan penyakit lainnya telah turun dan kembali normal.

'Alangkah Terkejutnya doktor di Australia' kata doktor di Australia " The Doctor in Malaysia must be a genius and miracle man'... Itu lah hakikat bila kita usaha. Harapan sembuh tetap ada.

Namun kita masih mempunyai harapan untuk hidup. Ikhtiarlah sebelum mati. Ajal ditangan Tuhan, Kalau Tuhan kata sembuh, InsyaAllah boleh sembuh ! As Syafiq - Dia Yang Menyembuhkan ! Tidak diturunkan penyakit melainkan ada ubatnya.


No comments: