Wednesday, December 22, 2010

Masalah Mastubasi Di Kalangan Remaja

Tuan Doktor

Kes 1:

Saya berusia 27 tahun dan sudah berkahwin. Masalahnya saya lebih berminat ( syuk) mastubasi dari berjimak dengan isteri. Isteri saya tidak tahu hal ini. Bila saya ingin bersama isteri zakar saya tidak mau tegang tetapi bila saya rangsang dengan tangan ia akan cepat rangsang dan saya akan mengosok zakar sehingga saya keluar air mani.

Bagaimana saya boleh berhenti melakukan onani ini. Adakah ubat yang sesuai

Kes 2: Saya berusia 19 tahun dan mula melakukan mastubasi sejak 3 tahun silam. Saya lakukan hampir setiap hari ( semacam ketagihan ) sekrang badan saya keletihan, malas, mangantuk dan selalu pelupa. zakar juga jadi mengecut dan dingin. Saya takut jadi mati pucuk, apa yang harus saya lakukan ?

Kes 3: Saya sering melalkukan onani sejak tingkatan 5, sekarang zakar tidak mahu tegang diwaktu pagi biasanya zakar saya akan menegang dan saya seronok melihat zakar yang begitu tegang. Sejak 2 bulan lepas zakar saya dingin dan tidak tegang lagi.
Apakah ini kesan dari onani dan bagaimana boleh saya dapatkan ubat untuk mengembalikan zakar saya supaya kembali tegang ? Tolong doktor, saya risau.

Here are some comment


Hello everyone. I would also like to combat this addiction.
I've been reading the above posts about this particular struggle and honestly i've been embarrassed about what you tend to classify as an addiction; in all seriousness i would say i had been 'going at it' for around 5 times day everyday of the week... This is very bad...
While i am not experiencing many adverse affects; i am experiencing fatigue and to comment on one of the above posts , i am also finding it difficult to be satisfied with many women as they do not possess qualities that are similar to the women on the internet...
I have started seeing a general practitioner and a psychiatrist - i suggest we all have someone to talk to.



Jawapan doktor


Jangan ikut perasaan fantasi anda yang melampau. Sebleum terlambat ubat-ubat homeopati yang sesuai ada disediakan. Jumpalah mana-mana pakar homeopati yang sebanr, jangan pergi kepada homeopati yang tidak menentu.
Jika ditangan ahli homeopati yang mahir, penyakit anda boleh dirawat dengan sempurna.

No comments: