Saturday, October 22, 2011

Penyakit Buah Pinggang, Jika Di Rawat Peringkat Awal Boleh Di Sembuhkan



Penyakit Buah Pinnggang atau Renal Failure atau Nephrotic Syndrome Boleh Di Rawat.

Jangan Biarkan Ianya Menjadi Kronik.

Satu Kes Penyembuhan Yang Menajubkan.

Nama Pesakit: SMS bin SMS No Rekod: KL 5101
Alamat Peaskit: Selangor
Umur: 22 tahun.
Penyakit: Buah Pinggang

Aduan:
Pesakit yang bernama SMS telah datang ke klinik kami di KL pada 29 Sept 2009 kerana mengalami 'penyakit buah pinggang' [ kata doktor disebuah hospital kerajaan] Ukuran creatine pada waktu ini ialah 595.

Keadaan pesakit ini agak lemah, letih, tidak ada tenaga, muka pucat, kaki bengkak. Doktor nasihat supaya dibuat dialysis, tetapi pesakit ini takut dan meminta jasa baik doktor untuk makan ubat sahaja, tetapi doktor menyatakan 'tidak ada ubat' melainkan buat dialysis sahaja.

Pesakit ini amat takut untuk buat dialysis dan datang ke klinik alternatif Dr Nik Omar di KL. Setelah dianalisa, kami terus membuat rawatan secara integratif iaitu menggunakan ubat homeopati dari dalam dan dari luar kami menggunakan rawatan akupunktur.

Rawatan Pertama 29 sept 2009

Mengiut gejala penyakit saya mulakan dengan Aconite 200c bid selama 3 hari dan disusuli dengan Lyco 30c bid selama 3 hari.

6 Okt 2009

Pesakit datang untuk kali kedua dan memberitahu bahawa dia sudah rasa sedikit kelegaan, saya masih menggunakan ubat yang sama selama 2 minggu.

21 Okt 2011 - Pesakit kelihatan lebih ceria, saya masih beri ubat yang sama dan cara yang sama menggunakan rawatan secara integratif.

24 Okt 2011 - Pesakit bertambah baik. Buat akupunktur sahaja

27 Okt 2009 - Kaki yang bengkak sudah mengecil dan terasa lega. Kali ini saya telah menukar ubat kepada Hellebore 200c 2 biji dimakan bid selama 4 hari dan disusuli dengan Lycopodium 30c selama 3 hari. Hari ini tidak buat akupunktur.

3 Nov 2009 - kaki kelihatan normal dan masih menggunakan teknik yang sama.

10 & 19 Nov - Masih menggunakan teknik yang sama

26 Nov Pesakit lebih ceria dan happy dan kelihatan lebih baik. Pesakit minta diberi ubat selama 1 bulan.

10 Desember - Pesakit bertambah baik.

2 Jan 2010 - Pesakit kelihatan normal

11 Jan 2010 - Saya telah menukar ubat dengan memberi Lyco 30c dan Apis 200c . tanpa akupunktur

16 Jan - pesakit datang untuk membuat akupunktur sahaja. Pesakit menyatakan dia telah pergi ke hospital dan doktor di hospital terkejut dengan perubahan kesihatannya. Doktor menyatakan creatine level dia sudah turun menjadikannya 200. Pesakit happy.

18, 25 Jan, 2 feb, 8 Feb, 17 Feb - Pesakit datang hampir setiap minggu untuk mengambil ubat atau membuat akupunktur.

1 Mar, 8 Mar, 18 Mar - Penyakit bertambah baik

14 Jun kami telah tukar ubat kepada Hellebore dan Lyco bid., pesakit bertambah baik.

23 Jun, 3 , 21 Ogos, 4 Nov, 11 Nov 2010 pesakit telah pergi ke hospital dan doktor di hospital menyatakan 'penyakit awak sudah sembuh' awak tak perlu datang lagi ke hospital.

21 Jan 2011 - Walaupun doktor menyatakan penyakitnya sudaj sembuh, namun pesakit masih meneruskan ubat homeopathy dengan Dr Nik Omar.

11 Feb, 17 Marc, 26 sept dan 22 Oktober 2011 - pesakit hanya memakan ubat selang satu hari dan tidak memerlukan ubat seperti dahulu lagi. Kami hanya menyarankan supaya dimakan ubat selang sehari.

Pesakit telah mengucapkan ribuan terima kasih kepada Dr Nik Omar.

Demekian cerita salah seorang yang bernasib baik, dimana penyakit yang konon 'tidak boleh sembuh', dapat disembuhkan dengan sempurna. Semua ini adalah berkat doa dan izin Allah SBT, kita disuruh supaya ikhtiar.

3 comments:

ila said...

Adakah jika dirawat penyakit buah pinggang akan dibei ubat yang sama spt di atas?

ila said...

Adakah jika dirawat penyakit buah pinggang akan dibei ubat yang sama spt di atas?

fastiffany said...

macam mana pulak jika kedua buah pinggang pesakit rosah..adakah dengan mengunakan kaedah ini buah pinggang akan jadi normal semula?