Thursday, October 4, 2007

AIDS / HIV

AIDS ( ACQUIRED IMMUNE DEFICIENCY SYNDROME)

AIDS / HIV disebabkan oleh virus HIV ( Human Immunodeficiency Virus ) Penyakit ini menular melalui hubungan kelamin / seks / setubuh dengan pembawa HIV, mendapat melalui tranfusi darah penderita AIDS, bayi yang dilahirkan dari ibu penderita HIV dikenal pasti sebagai salah satu punca mendapat AIDS, jangkitan boleh juga berlaku kerana luka-luka terbuka yang kontat secara langsung dengan HIV carrier / pembawa HIV.

Pada peringkat awal 'terkena' jangkitan ini, tidak ada tanda jelas namun lama kelamaan timbul gejala demam-deman yang berlarutan sampai 1 bulan atau mencirit hingga 1 hingga 2 bulan, kelenjar getah bening membesar, letih terus menerus, malam berpeluh. Badan semakin lemah.

Pada peringkat awal rawatan homeopati memang mustajab, jangan tunggu lama-lama, harus segera berubat. Jumpa doktor pakar homeopati

Perubatan allopati saampai saat ini masih belum ada ubat untuk menghapuskan HIV, ubat homeopati berusaha melemahkan virus HIV dengan cara meningkat immune sistem untuk melawan penyakit itu sendiri.

Jangan asyik duduk berbahas sama ada boleh sembuh atau tidak, pokoknya mahu hidup atau mahu mati. Jika mahu terus hidup maka kamu harus berusaha merawatnya, walau dengan apa cara sekali pun. Jangan putus asa.

Nah kalau perubatan homeopati sudah bersedia nuntuk merawat kamu, kenapa kamu harus menolak. Sembuh bukan kerja manusia, manusia hanya ikhtiar merawat, Allah juga yang menyembuhkan.

Biasanya AIDS tidak boleh mematikan manusia tetapi bila sudah ada virus dalam badan manusia maka imune badan pesakit itu sudah menurun dan lemah maka penyakit-penyakit lain dalam badan seperti radang paru-paru, radang prostat atau lain-lain akan menjadi lemah dan kematian kerana penyakit ini. HIV hanya penyebab kelemahan.

Jangan buat seks dengan sebarang orang, kamu tidak tahu bahawa 'orang itu' bersih , suci atau HIV carrier. Dari luarannya kelihatan cantik, hebat, bersih, namun didalamnya 'menunggu' hukuman bunuh secara pelahan-lahan keatas kamu. Awas !!

"Apa ertinya kenikmatan hanya beberapa saat, tetapi penderitaan yang bakal dihadapi berpanjangan ! "

No comments: