Saturday, September 29, 2007

Sakit Kepala 9 Tahun Sembuh

Berikut adalah kes yang telah dirawat oleh Dr J. Comptom Bernett, MD dari USA dalam bukunya ' Fifty Reasons For Being A Homeopath.'

Anatara nya beliau mencatitikan bahawa...

Puan G berusia 19 tahu, telah datang menemui saya kerana mengalami sakit kepala yang teruk selama lebih dari 9 tahun. Sakit kepala teramat sangat, kadang-kadang terasa berdenyut-denyut, mukanya pucat dan lemah. Sakit kepalanya menyerang sekali atau dua kali dalam satu minggu. Beliau telah berjumpa dengan banyak doktor tapi kesakitannya semakin bertambah teruk.
Setelah mengambil kes dengan teliti, saya memulakan tugas saya...

Pada pertemuan pertama saya memberi remedi homeopati Graphite 30....

April 13 beliau datang kembali - selera makan bertambah baik dan kelihatan ceria, sakit kepalanya bertambah baik. Bila meneliti kesnya, saya dapati beliau pernah mengidap bertih atau small-pox 10 tahun lepas dan telah diberi suntikan kerana penyakit itu.
Mengikut procedur homeopati, mungkin kesan sampingan vaksinasi samll-pox menyebabkan terjadinya sakit kepala, saya memberi Puan G ' Ubat Homeopati 'Thuja Occ 3iv.3x, 5 titik dalam air dua kali sehari.

May 13 - Beliau datang kembali dan bertambah baik.

June 17 - Beliau datang kembali, kesihatannya bertambah baik, sakit kepala mula hilang

July 1 - Bertambah baik

July 27 - The headaches have not returned

Feb 24 - Saya jumpa kembali setelah satu tahun, beliau sangat gembira dan mengucapkan terima kasih kerana telah menyembuhkan kesakitannya....

Itulah kehebatan ubat homeopati....

No comments: