Saturday, September 29, 2007

Zahari Sembuh dari 'Brain Tumor'

Ketumbuhan Pada Otak Sembuh

Nama sebenarnya ' Zahari' berasal dari Pengkalan Che'Pa, Kelantan.
Beliau telah disahkan oleh salah sebuah hospital kerajaan sebagai ' Ketumbuhan Pada Otak'.
Pesakit ini telah dimasukkan ke hospital kerana sakit kepala teramat sangat, mata kabur. Dari hari kehari sewaktu di hospital keadaan zahari semakin lemah. Sehingga beliau tidak sedarkan diri. Beliau berada di wad ICU selama 1 bulan lebih.

Doktor di hospital tetap meminta dibedah dikepala untuk membuang ketumbuhan pada otak. Isteri pesakit bertanyakan doktor peluang sembuh, kata doktor " 80 - 20 " isteri bertanya lagi 80 itu apa dan 20 itu apa. Doktor menjawab 80 % mati dan 20 % hidup.

mendengar berita itu isteri pesakit meminta dibawa pulang suaminya ke rumah, katanya 'lebih baik mati dirumah'
Atas persetujuan doktor pesakit diizinkan keluar hospital.
Sewaktu menguruskan untuk keluar hospital, seorang Hamba Allah menasihati isterinya supaya mencuba mendapatkan rawartan homeopati dengan Prof Dr Nik Omar, " Mungkin dia boleh membantu" kata Hamba Allah tersebut.

Setelah diberitahu alamat Dr Nik, isterinya terus membawa pesakit ke kelinik homeopathy Dr Nik Omar, sebelum dibawa pulang.

Setibanya dikelinik Homeopati Dr Nik, seprti biasa akan menasihatkan pesakit yang serius supaya menrujukkan ke hospital terlebih dahulu. Namun setelah isterinya memberi tahu bahawa pesakit ini baru saja ' discharge' dan belum lagi dibawa pulang.
Maka Dr Nik baru faha.

Dalam keadaan pesakit yang tidak sedar diri, Dr Nik memberi ubat pertama "Aconitum Napellus 30 c' dalam bentuk titik terus kedalam mulut. Ubat ini diberi selama 3 hari tid.

Hari ke 4, isterim pesakit datang kembali untuk meminta ubat tambahan, katanya ada pergerakan pada raut wajah pesakit. " Dr Nik memberi ' Chamomilla 30 c' tidi selama 3 hari lagi.

Hari ke 7 isteri pesakit datang kembali menceritakan suaminya telah sedar dan mula meminta minuman. Remedi seterusnya 'Thuja Occ 30c" diberikan selama 7 hari tid bertujuan untuk mengecutkan ketumbuhan.

Minggu ke 2: Pesakit sudah boleh bercakap - "Hydratis 30c" diberikan selama satu minggu tid

Minggu ke 3: Pesakit mula boleh berjalan atas rumah " Thuja 30c" diberi sekali lagi untuk satu minggu - tid

Minggu ke 4: Pesakit bernama 'Zahari' telah datang kekelinik Dr Nik bersama isterinya dan pesakit kelihtan sihat dan segar.

Minggu ke 5: Pesakit menyatakan dia sudah sihat dan tidak ada lagi sakit kepala. Ubat diberi selama 2 minggu - Hydratis 30c.

Bulan ke 2: Pesakit berulang mengambil ubat-ubatan tambahan.

Bulan ke 4: Isteri pesakit datang ke kelinik mengambil ubat untuk suaminya sambil memberi tahu bahawa suaminya telah mula bekerja balik dengan memandu lori.
MasyaAllah, Tuahn Maha Besar.
Itulah hebatnya ubat homeopati yang pastinya "Dengan Izin Allah Jua' hambanya boleh sembuh.

http://drnikomar.tripod.com/taman

No comments: